اهمیت نویسندگی و انتقال اطلاعات

اهمیت نویسندگی و انتقال اطلاعات

اهمیت نویسندگی و انتقال اطلاعات در عصر حاضر اطلاعات با سرعت بسیار بالایی منتقل می گردند.

اهمیت نویسندگی و انتقال اطلاعات

اهمیت نویسندگی و انتقال اطلاعات:

در عصر حاضر اطلاعات با سرعت بسیار بالایی منتقل می گردند. گردش و انتقال اطلاعات روزانه شما از طریق تویت ها و پست ها ی وبلاگ و گزارش ها و ایمیل های مختلف منتشر و با هزارن نفر به اشتراک گذاشته می‌شود.

راحتی ارتباطات به عموم از مدیر ،معلم ،استاد ،مدرس ، مشاور و متخصص هر فن و حرفه ای این اجازه را می‌دهد که ایده‌ها ، نظرات کارشناسی و تخصصی و افکارشان را از طریق نوشتن به اشتراک بگذارند. در شبکه‌های اجتماعی مختلف بطور مثال  فیس بوک، توييتر ، اینستاگرام ، تلگرام و سروش و…امکان و تسهیل گفتگوها را فراهم نموده اند .

نوشته تدوین شده مسلح به فنون نگارش و نویسندگی شده و بیشترین تاثیر را بر ای مخاطب خویش ایجاد نمایند .

نوشتن يكي از مهارتهاي زباني است كه از طريق آن، شخص مي تواند انديشه ها، باورها، احساسات و تجربه های ديداري، شنيداري و خواندنی  خودش را به نوشتار درآورده و با دیگران به اشتراک بگذارد.

مهارت نوشتن به نويسنده، اين توانايي را مي‌دهد تا در مورد مطالبي كه  مي‌خواهد بنويسد؛ تفكر كند و نوشته‌هاي خود را پيرايش و ويرايش كند.

نويسنده هرچه در به كارگيري هنجارهاي نگارشي تواناتر باشد، مطلبي كه مي‌نويسد؛ منسجم ّ تر خواهد بود و پيام او شفاف و روشن به خواننده، انتقال خواهديافت.

برای افزایش و تقویت مهارت نگارش نیاز به چند تمرین ساده می باشد که در زیر معرفی می گردد.

یکی از مهمترین روشهای تقویت نویسندگی خواندن می باشد ۹۹ درصد رومان نویسان مشهور معتقدند یکی از مهمترین دلایل اصلی تقویت مهارت نویسندگی خواندن می باشد.همانطور که یک ورزشکار نیاز است برای یک بازی قرمانی بازی رقیبان خودش را تماشا کرده و نقاط ضعف و قوت خود و رقیبان را شناسایی و برنده میدان باشد  یک نویسنده‌ هم برای یادگیری نوشتن بایستی  آثار نویسندگان بزرگ را  ا دید انتقادی مطالعه نموده و گاهی خودش را بجای نویسنده و گاهی خود را جای خواننده قرار دهد.

یکی از مهمترین روشهای تقویت نویسندگی تمرین و تکرار است.هیچ ورزشکار نویسنده سخنران موسیقیدان و بازیگری بدون تمرین نمی تواند اثر ارزنده ای را ایجاد نماید. تمام مدیران و صاحبان کسب و کار فرصت های زیادی برای نوشتن و بازخورد گرفتن دارند . مقالات مرتبط با تخصص و کار شما ،گزارش ها ، ایمیل ها و پست های وبلاگ ها   فرصت مناسبی برای تمرین در نویسندگی و افزایش نفوذ شما هستند.

سعی نمایید هر ماه حداقل ۱۰۰۰ کلمه بنویسید سپس از همکاران  بخواهید نوشته شما را از لحاظ نوشتاری و گرامری اصلاح نمایند.

مطلب مهم دیگر در این زمینه بحث یادگیری است . شما بایسیتی نکات گرامری و نگارشی را مرور نموده تا بتوانید مهارت نویسندگی خود را افزایش دهید.

مقاله مرتبط:

چگونه محصول آموزشی را تولید کنیم و بفروشم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *