چگونه محصول آموزشی را تولید کنیم و بفروشم؟

چگونه محصول آموزشی را تولید کنیم و بفروشم؟

چگونه محصول آموزشی را تولید کنیم و بفروشم؟

اولین سوال اکثر افرادی که می‌خواهند وارد تجارت الکترونیکی شوند این است که چه نوع محصولی را تولید کنم و باید در چه زمینه‌ای باشد، یا به طور دقیق‌تر چه محصولی را تولید کنم که بتوانم بفروشم.
این نقطه شروع مناسبی برای این کار است و بستگی به این دارد که به این سوالات چگونه پاسخ دهید؟
۱- به چه زمینه‌ای بسیار علاقه‌مند هستید، مهم نیست که شغل فعلی شما این زمینه است یا خیر مهم این است که به آن واقعا علاقه داشته باشید.
۲- در چه کارهایی مهارت دارید، تمامی آن‌ها را در یک فهرست بنویسید.
۳- بهترین تفریح شما چیست.
۴- چه موضوعی بیشترین جذابیت را برای شما دارد؟
۵- در کدام زمینه دوست داشتید وارد شوید ولی اکنون در آن زمینه فعالیت نمی‌کنید؟
اگر در مورد سوالات بالا به خوبی فکر کنید، می‌توانید یک یا چند زمینه کاری را انتخاب کنید. باید فاز تحقیقات را آغاز کنید. در این مرحله باید بررسی کنید که آیا زمینه کاری که شما انتخاب کرده‌اید در اینترنت خواهانی دارد یا خیر و آیا مخاطبان شما حاضرند بابت اطلاعات شما پول خود را بپردازند؟
اما من که نویسنده یا مدرس نیستم
حقیقت این است که اگر شما می‌توانید با اطرافیان خود صحبت کنید و ارتباط برقرار کنید، به راحتی می‌توانید بنویسید و اگر بتوانید این کار را انجام دهید، می‌توانید با نوشته‌های خود از طریق اینترنت کسب درآمد کنید. شاید سوال را این گونه بپرسیم که‌ من با نوشتن راحت نیستم؟ بهترین راهکار این است که هر آنچه که از گذشته خود می‌دانید روی کاغذ بیاورید. این نوشته‌ها را با همان ادبیات خودتان بنویسید نیازی نیست که به صورت رسمی و کتابی بنویسید. با استفاده از این تکنیک اعتماد به نفس شما بیشتر می‌شود و در این مرحله می‌توانید نوشتن اولین محصول آموزشی خودتان را آغاز کنید.
فروش محصولات دیگران
علاوه بر این که محصولات خودتان را می‌فروشید، می‌توانید از طریق فروش و معرفی محصولات آموزشی دیگران کسب درآمد کنید. در حقیقت بیشتر بازاریابان اطلاعات در اینترنت محصولات دیگران را می‌فروشند و کسب درآمد می‌کنند که به آن همکاری در فروش یا Affiliate Marketing می‌گوییم. در این روش شما نیازی به تولید محصول ندارید. هواداران شما به سایت‌تان علاقه‌مند هستند و در صورتی که شما محصولی را به آنها معرفی کنید آنها ممکن است آن محصول را تهیه کنند. کافی است شما در سیستم همکاری در فروش تولید کننده عضو شوید، سپس یک آدرس انحصاری دریافت می‌کنید و در صورتی که مخاطبان شما از طریق آن آدرس وارد سایت محصول شده و محصول را خریداری کنند درصدی از آن فروش برای شما در نظر گرفته می‌شود.
چگونه و کجا محصول خود را بفروشیم؟
برای شروع این کسب و کار شما نیاز به یک وبلاگ یا سایت دارید. برای داشتن وبلاگ می‌توانید از سرویس‌های وبلاگ رایگان استفاده کنید یا این که یک وب‌سایت برای خودتان راه اندازی کنید. من پیشنهاد می‌کنم وب‌سایت شخصی خودتان را راه‌اندازی کنید چون این کار حرفه‌ای‌تر است و به تمامی بخش‌های سایت تسلط دارید. اما چرا گفتم وبلاگ؟ انتظار نداشته باشید فردی وارد سایت شما شده و سریعا محصولات‌تان را بخرد. فروش اطلاعات در اینترنت با سایر روش‌های بازاریابی متفاوت است. با وبلاگ نویسی می‌توانید خودتان را یک حرفه‌ای در این زمینه به مخاطبان خود معرفی کنید. معمولاً بیشتر مشتریان از طریق موتور‌های جستجو با سایت ما آشنا می‌شوند. بنابراین وبلاگ‌نویسی می‌تواند علاقه‌مندان ما را به سایت جذب کند. امروز شما می‌توانید به صورت رایگان سایت‌های حرفه‌ای برای خودتان پیاده‌سازی کنید.‌ گام بعدی طراحی خبرنامه برای سایت است. می‌توانید از سرویس‌های رایگان برای خبرنامه استفاده کنید. با این روش می‌توانید مخاطبان سایت خودتان را به سایت بازگردانید. سعی کنید هر روز یک مطلب جدید در زمینه کاری خودتان بنویسید. یک محصول کوچک مانند یک کتاب الکترونیکی بسازید و به صوت رایگان در سایت‌تان قرار دهید. با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی ویروسی می‌توانید از طریق این کتاب الکترونیکی در کوتاه‌ترین زمان و به صورت کاملا رایگان مشهور شوید. بخش نظرسنجی را در سایت خودتان فعال کنید و همواره نظر کاربران خود را در زمینه مطالب سایت بپرسید. بر اساس نظرسنجی‌ها و سوالات و مشکلات آنان اولین محصول آموزشی خودتان را تولید کنید‌ و از طریق فروشگاه اینترنتی سایت خودتان به فروش برسانید. سپس با فروش محصولات ارزان محصولات گران‌تر مانند کلاس‌های آنلاین و کارگاه و سمینار را بفروشید.
مقاله مرتبط:

۵۰ رمز افراد موفق افراد به طور مادرزادی موفق نیستند،

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *